Christi Himmelfahrt

Position Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei
Christi Himmelfahrt
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Christi  Himmelfahrt, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Christi  Himmelfahrt, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Christi  Himmelfahrt, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 2/2

The scene of the Ascension of Christ is dominated by the figures of the Virgin Mary and St Peter. Similarly to the panel with the theme of the Pentecost, also here is obvious the painter's attempt for individual characterization of the Apostles.

Scéně Nanebevstoupení Krista dominují postavy Panny Marie a sv. Petra. Podobně jako na desce s námětem Seslání Ducha svatého, i zde se malíř pokusil o individuální charakteristiku apoštolů.

Kunstwerke in der Umgebung (1305–1350)
Christus oder Apostel, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Linz, Oberösterreichisches Landesmuseum, Von der Romanik zur Spätgotik, Beginn 14. Jhd.
Unbekannter Künstler
Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, Klosterkirche Mariä Himmelfahrt, Lindenholz
Beginn 14. Jhd.
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 2/2

In Vorbereitung: Paris, Musée d’Orsay; Paris, Musée des Arts décoratifs; L'Aquila, Museo Nazionale d'Abruzzo; Ascoli Piceno, Pinacoteca civica

ImpressumDatenschutz