Pfingsten

Position Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei
Pfingsten
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Pfingsten, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Pfingsten, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 1/2
Meister von Hohenfurth (1345–1350), Pfingsten, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, um 1350, Bild 2/2

The author of this panel made an attempt at depicting the particular features of the individual figures of the Apostles. The Virgin Mary, which dominates the centre of the composition, suggests being the symbol of the Church, blessed by many graces of God. The colour of Mary's overcoat is in accordance with the liturgical colour on the feast of the Pentecost (the White Sunday).

Autor této desky se pokusil o individuální charakteristiku jednotlivých postav apoštolů. Středu kompozice dominuje Panna Maria, pravděpodobně symbolizující také církev, jíž Bůh poskytuje mnohé milosti. Barva Mariina pláště odpovídá liturgické barvě na svátek Seslání Ducha svatého (Letnice).

Kunstwerke in der Umgebung (1305–1350)
Christus oder Apostel, Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, jetzt Linz, Oberösterreichisches Landesmuseum, Von der Romanik zur Spätgotik, Beginn 14. Jhd.
Unbekannter Künstler
Hohenfurth (Vyšší Brod), Zisterzienser-Abtei, Klosterkirche Mariä Himmelfahrt, Lindenholz
Beginn 14. Jhd.
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 1/2
Prag, Nationalgalerie im Agneskloster, Saal B, Bild 2/2

In Vorbereitung: Paris, Musée d’Orsay; Paris, Musée des Arts décoratifs; L'Aquila, Museo Nazionale d'Abruzzo; Ascoli Piceno, Pinacoteca civica

ImpressumDatenschutz