Alexandre Charles Emmanuel de Crussol-Florensac (1743–1815)

Alexandre Charles Emmanuel de Crussol-Florensac (1743–1815)
Élisabeth Vigée-Lebrun (1778–1810), Alexandre Charles Emmanuel de Crussol-Florensac (1743–1815), New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, 1787, Bild 1/2
Élisabeth Vigée-Lebrun (1778–1810), Alexandre Charles Emmanuel de Crussol-Florensac (1743–1815), New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, 1787, Bild 1/2
Élisabeth Vigée-Lebrun (1778–1810), Alexandre Charles Emmanuel de Crussol-Florensac (1743–1815), New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, 1787, Bild 2/2

Das Porträt – eines der schönsten von Vigée Le Brun – zeigt Emmanuel de Crussol auf dem Höhepunkt seiner Karriere, trägt die blaue Schärpe und den Kragen des Ordens des Saint-Esprit und das Malteserkreuz des Malteserordens. Sein rotes Haar ist gepudert. Crussol trat 1773 in den Dienst des Comte d'Artois (dem späteren Karl X.). Als Berufssoldat entwickelte er sich am Hof ​​zu einem begabten Berufsschauspieler.

The portrait-one of Vigée Le Brun's finest- shows Emmanuel de Crussol at the height of his career, wearing the blue sash and collar of the order of the Saint-Esprit and the Maltese cross of the order of the Knights of Malta. His red hair is powdered. Crussol entered the service of the comte d'Artois (the future Charles X) in 1773. Having been a professional soldier, at court he became a gifted professional actor.

New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 1/5
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 1/5
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 2/5
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 3/5
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 4/5
New York, Metropolitan Museum of Art (Met), Saal 631, Bild 5/5

In Vorbereitung: Paris, Musée d’Orsay; Paris, Musée des Arts décoratifs; L'Aquila, Museo Nazionale d'Abruzzo; Ascoli Piceno, Pinacoteca civica

ImpressumDatenschutz