In Flandern und Holland standen Küchenmädchen in dem Ruf, eine lockere Moral zu haben. Die Person, die auf diesem Gemälde von Gemit Dou erscheint, blickt den Betrachter inmitten ihres Geflügels direkt an. Kohl und Karotten. Vermeer (1632–1675) verwendete eine ähnliche Komposition in seinem Gemälde „Die Milchmagd“ im Rijksmuseum in Amsterdam.
In Flanders and Holland, kitchen maids had a reputation for having loose morals. The one who appears in this painting by Gemit Dou looks directly at the viewer from amidst her poultry. cabbage and carrots. Vermeer (1632-1675) used a similar composition in his painting The Milkmaid in the Rijksmuseum in Amsterdam.
En Flandres et en Hollande, la disponibilité des filles de cuisine était proverbiale. Celle de Dou, au regard direct, est entourée de volailles, de choux, de carottes... Vermeer (1632-1675) a dú connaître une telle composition, comme l'atteste La Laitière, conservée au Rijksmuseum d'Amsterdam.